חרדת נטישה אצל מבוגרים

כולנו סובלים מחרדת נטישה ברמה זו או אחרת. גם אלה שיכחישו זאת נחרצות!

חרדת נטישה חיונית להישרדות שלנו כתינוקות וכילדים ומכאן קיומה. בין גיל שישה לשמונה חודשים, תינוקות לומדים לזהות את הדמות המטפלת בהם והדואגת להם, הם מזהים אותה ונקשרים אליה. בגיל זה לערך, מתעוררת חרדת נטישה או חרדת פרידה. הפחד להינטש להישאר לבד ללא השגחה וטיפול מעורר אימה בתינוקות חסרי ההגנה. זהו מהלך טבעי,נורמאלי וחיוני להתפתחותנו שכן בין היתר באמצעותו אנחנו נקשרים עוד יותר למי שמטפל בנו, ומפתחים את היכולת לאהוב וליצור קשרים משמעותיים בחיינו. מאז אנו נושאים בקרבנו חשש מסוים מפרידה ונטישה, הפחד מבידוד. רובנו מבינים ויכולים להתמודד עם החרדה המתעוררת. הבעיה נוצרת כשחרדת הנטישה יצאה מפרופורציות של גיל, ומשפיעה על התפקוד הזוגי שלנו, על היכולת לקיים קשר אינטימי בוגר, היא גם משפיעה על היכולת שלנו להתפתח נפשית ומשאירה אותנו בעצם ילדים קטנים ותלויים. התחושה הפנימית למי שסובל מחרדת נטישה היא ש"אינני מסוגל להתמודד לבד" "אם היא תעזוב אני אבוד" לבן הזוג יש תפקיד כמרגיע החרדה, ומכאן מתפתחת תלות. התחושה הפנימית הזאת כלכך חזקה שזה מרגיש אמיתי. את חווה עצמך כמי שאינה יכולה להסתדר בכוחות עצמך. "אם ינטשו אותי אתפרק".

חרדת נטישה אצל מבוגרים קשורה לרגשות קשים אחרים כמו קנאה, חוסר ביטחון, אובססיביות, כעס ועוד. אלה תחושות קשות ומפחידות ויש לטפל בהן לעומק. טיפול דינאמי בחרדת נטישה מורכב  מהרבה פרטים קטנים בתוך הקשר בין המטפל והמטופל. הקשר על האמון שבו, האינטימיות, החשיפה, ההכלה, התובנות, כל אלה מביאים לשינוי. גם את הניסיונות והכישלונות מההתמודדות בעולם בחוץ מביאים לפגישה כדי להבין מה קרה ואיך קרה, ההתבוננות המדוקדקת יחד עם הבנה בתוך קשר טיפולי עושה את השינוי. במטאפורה, חרדת נטישה אצל מבוגרים היא כמו פצע חצי פתוח שמדמם כל פעם שחוטפים מכה גם קטנה. בטיפול צריך לתת לו להחלים תוך ניקוי ושמירה. בטיפול נבין מה המקור לתחושות הללו, מאיפה הן מגיעות, נבחן אותן , ניתן להן מילים, נכיל ונשרוד אותן ביחד. לא תמיד מי שסובל מחרדת נטישה עבר טראומת נטישה בחייו המוקדמים, ממש לא. לפעמים החרדה הקשה מתפתחת בנסיבות חיים נורמאליות. חלק מאיתנו בעלי רגישות ביולוגית גבוהה יותר לחרדה.

המחיר שמשלמים על חרדת נטישה הוא כבד. ומגיע הזמן שרוצים להיפטר מזה כבר. בטיפול נייצר סביבה בטוחה ומחזיקה שתהווה מעין פיגום זמני עד שהאישיות תתחזק ותגדל. התחושה בסוף טיפול שכזה היא נהדרת. תחושה של שחרור ועצמאות פנימית.

לשיחת ייעוץ ופרטים ראשוניים אודות טיפול בחרדת נטישה אצל מבוגרים התקשרו אליי
נירית שגיא
054-6350687

    • צור קשר

      לפרטים צרו קשר:
      נירית: 054-6350687
      כתובת: קרויס 12, רמת אביב
      או השאירו פרטים ואצור קשר

      שם:

      טלפון:

      מייל:

      • I just wanted to thank you from the bottom of my heart for everything that you have done for me L